Węzeł drogowy na skrzyżowaniu dróg nr 47 i 961
Poronin, Polska
Opis projektu
Na skrzyżowaniu dróg nr 47 i 961 w Poroninie zrealizowano węzeł drogowy. Zamiast blachownic o zmiennych wysokościach, zdecydowano się na wykorzystanie belek walcowanych. To rozwiązanie przyniosło kilka korzyści. Po pierwsze, pozwoliło zaoszczędzić około 20% stali, co jest istotne z punktu widzenia ekonomicznego oraz zrównoważonego rozwoju. Po drugie, skrócenie czasu montażu było kolejnym atutem - szybszy proces budowy oznacza mniejsze zakłócenia w ruchu drogowym oraz oszczędność czasu i zasobów.
Ponadto zastosowano zmianę sposobu posadowienia konstrukcji z bezpośredniego na pale DFF (Dynamic Foundation Formula). Pale DFF to technologia, która umożliwia bardziej efektywne i stabilne osadzenie konstrukcji w gruncie, co z kolei może prowadzić do wydłużenia trwałości węzła drogowego oraz zmniejszenia ryzyka jego uszkodzeń w wyniku działania czynników zewnętrznych, takich jak wstrząsy czy zmiany warunków atmosferycznych.
Pomocne funkcje
- Construction Stage Analysis
- Steel Design
- Composite Section
Informacje
Wykonawca
Banimex Sp. z o.o.
Autor projektu zamiennego
JAPPCO sp z o.o.
Rozmiar konstrukcji
- wysokość w świetle - 38,80 m
- rozpiętość teoretyczna R > 40 m
- szerokość – 15,60 m
Lata budowy
2017 – 2018 r.